jual foredi di bekasi jual foredi di cikarang jual foredi di jakarta

Dewi Persik juga merupakan salah satu artis yang mengaku kerap digoda pejabat. Namun Depe mengaku punya cara sendiri menolak godaan pejabat genit yang sering menghubunginya. "Cara menolaknya cukup kalau handphone saya tidak pernah angkat. Kalau SMS, saya kasih ke manajer saya. Kalau kepepet misal nelepon terus, misal ada ancaman, itu saya langsung bales. Alasan aja," katanya ditemui di Studio Hanggar, Pancoran, Jakarta Selatan, Senin (20/5/2013) malam. "Akhirnya lama-lama kalau gitu kan bisa berpikir 'Wah nggak bisa nih dapetin Dewi Persik'," lanjutnya. Pemilik nama asli Dewi Murya Agung itu mengatakan, sudah sangat sering pria-pria berkedudukan mengajaknya berkencan atau sekadar menggoda. Namun ia mengaku selalu menolak.

Dewi Persik juga merupakan salah satu artis yang mengaku kerap digoda pejabat. Namun Depe mengaku punya cara sendiri menolak godaan pejabat genit yang sering menghubunginya.

"Cara menolaknya cukup kalau handphone saya tidak pernah angkat. Kalau SMS, saya kasih ke manajer saya. Kalau kepepet misal nelepon terus, misal ada ancaman, itu saya langsung bales. Alasan aja," katanya ditemui di Studio Hanggar, Pancoran, Jakarta Selatan, Senin (20/5/2013) malam.

"Akhirnya lama-lama kalau gitu kan bisa berpikir 'Wah nggak bisa nih dapetin Dewi Persik'," lanjutnya.

Pemilik nama asli Dewi Murya Agung itu mengatakan, sudah sangat sering pria-pria berkedudukan mengajaknya berkencan atau sekadar menggoda. Namun ia mengaku selalu menolak.

"Bukan pernah lagi, seperti yang sudah-sudah. Sekarang zamannya cinta bertolak, infotainment yang bertindak," jelasnya.

Namun Depe mengatakan, bukan hanya pejabat yang bisa saja menggoda wanita karena memiliki kuasa dan uang. Siapapu pria memang mempunyai kesempatan untuk berbuat nakal.

"Tidak semua pejabat. Salahkan oknumnya. Tidak pejabat aja yang punya banyak wanita, pengusaha juga banyak, kiai juga banyak. Kembali ke individunya masing-masing. Kalau punya prinsip kuat dan lingkungan yg bersih itu mudah-mudahan nggak keganggu," jabarnya.

Dari kesepakatan menghasilkan perdamaian yang dilakukan Ustaz Guntur Bumi (UGB) dengan mantan pasiennya beberapa waktu lalu telah menghasilkan 5 poin pernyataan yang dikeluarkan oleh suami dari Puput Melati itu.

Saco-Indonesia.com - Dari kesepakatan menghasilkan  perdamaian yang dilakukan Ustaz Guntur Bumi (UGB) dengan mantan pasiennya beberapa waktu lalu telah menghasilkan 5 poin pernyataan yang dikeluarkan oleh suami dari Puput Melati itu.

Inti dari kelima poin tersebut adalah permintaan maaf UGB terhadap mantan pasiennya yang merasa dirugikan oleh praktek pengobatannya.

Dalam pernyataan tersebut, UGB menyatakan kesediaannya untuk menutup tempat-tempat praktek pengobatannya.

Ustaz stronga  href=

 

"Bahwa saya bersedia menutup semua pengobatan milik saya yang telah berjalan selama ini di berbagai daerah," begitu isi surat pernyataan yang dibacakan Guntur Bumi di kantor MUI pusat, Menteng, Jakarta Pusat, Rabu (12/3).

Besar harapan UGB apa yang telah dilakukannya itu bisa diterima oleh mantan pasiennya yang tidak terima dengan praktek pengobatannya selama ini. "Semuanya mudah-mudahan apa yang pernah dilakukan saya dan pasien bisa diterima islahnya. Setiap manusia pasti ada kekurangan," tandasnya.

Editor : Maulana Lee
Sumber: Kapanlagi.com

    saco-indonesia.com,     Kekasihmu tak mencintai dirimu sepenuh hati     d

    saco-indonesia.com,

    Kekasihmu tak mencintai dirimu sepenuh hati

    dia selalu pergi meninggalkan kau sendiri

    mengapa kau mempertahankan cinta pedih menyakitkan

    kau masih saja membutuhkan dia, membutuhkan dia

     

    Reff:

    Kau harusnya memilih aku

    yang lebih mampu menyayangimu, berada di sampingmu

    kau harusnya memilih aku

    tinggalkan dia, lupakan dia, datanglah kepadaku

     

    Kau tak pantas tuk disakiti

    kau pantas tuk dicintai

    bodohnya dia yang meninggalkanmu (meninggalkanmu)

    demi cinta yang tak pasti oo..

     

    back to Reff 3x


    Editor : Dian Sukmawati

 

Seorang Mahasiswa Sedang Di Tes kemampuannya Oleh Bapak Dosen. "IQ Tau?" "Intelectual Quotient.. pak"

Seorang Mahasiswa Sedang Di Tes kemampuannya Oleh Bapak Dosen.

"IQ Tau?"

"Intelectual Quotient.. pak"

"Itu mah kepanjangannya, Artinya Apa?"

"Tingkat Kecerdasan Seseorang Yang Diukur Memakai Derajat Kecerdasan Intelektual, Bisa Di tes Pake Tes IQ pak, Pokonya Kecerdasan yang Menyangkut Aspek-aspek Nyata Manusia. Misalnya Dalam menerima Dan menangkap Pelajaran. Intinya Kebanyakan Orang yang IQnya Tinggi pasti Pinterlah. Kecerdasan Rasional, Dua Di tambah Dua Sama Dengan Empat."
"Hebat Juga Kamu, Meski Agak Ribet, Kalo EQ?"

"Emotional Quotient, Adalah tingkat ukur untuk kecerdasan emosi, yang udah diakui lebih penting dari IQ, karena EQ mengambil Aspek-aspek yang tidak terlihat dari kecerdasan manusia"

"kenapa EQ Lebih Penting Dari IQ?"

"karena EQ memberikan gambaran tentang sikap manusia akan dirinya yang pasti sudah punya emosi. Emosi inilah yang memegang peranan penting bagi manusia karena Emosi kalo bisa dikendalikan akan sangat membantu dalam kehidupan manusia, kalo tidak bisa dikendalikan maka akan sangat berbahaya"

"Contohnya apa? "

"kalo dari buku yang saya baca itu ada kisah nyata. Seorang mahasiswa yang pinter banget, pinter fisika, matematika dan semuanya yang selalu mendapat nilai A, Suatu hari dia dapat nilai dari profesornya. Emosinyapun meluap dan langsung ngambil pisau untuk menusuk dosennya..."

"tapi dia kan cerdas"

"Dia emang cerdas pak, kalo nggak cerdas, nggak mungkin dapet A terus. Tapi dia Nggak Cerdas Secara Emosi pak, IQnya tinggi Tapi EQnya Jongkok"

"kalo otak, menurut penelitian terakhir dibagi menjadi berapa?"

"Dua Pak"

"Apa Aja?"

"otak rasional, yang 80% menempati otak,"

"satu lagi?"

"namanya Lymbic System pak, hanya menempati 20% dari keseluruhan otak, tapi Dari sinilah semua emosi berasal. sangat mempengaruhi dalam kehidupan manusia pak, Lymic System ini kecil-kecil cabe rawit pak, kalo nggak hati-hati bisa bahaya."

"ada dua skills yang diperlukan dalam kecerdasan emosional, apa aja?"

"Intrapersonal skills dan interpersonal Skiils"

"apa itu?"

"Interpersonal skill, Kehalian manusia Untuk bergaul, Mengerti emosi orang lain, mengerti emosi yang berasal dari luar tubuhnya pak, kalo intrapersonal ini kemampuan untuk mengerti emosi yang berasal dari dalam diri sendiri, contohnya nggak langsung down kalo lagi ada masalah, nggak terpuruk saat jatuh, selalu Bangkit dan nggak pernah nyerah pak"

"Terapkan itu dalam kehidupan harianmu nak"

Saco-Indonesia.com - Rumah bergaya Viktoria ini berada di Woodstock, Illinois, Amerika Serikat. Penampilannya klasik, sama seperti rumah-rumah tua pada umumnya.

Saco-Indonesia.com - Rumah bergaya Viktoria ini berada di Woodstock, Illinois, Amerika Serikat. Penampilannya klasik, sama seperti rumah-rumah tua pada umumnya. Namun, rumah tersebut ternyata menyimpan daya tarik tersendiri. Pada awal tahun 1990-an, rumah ini pernah menjadi latar salah satu film komedi Hollywood yang menampilkan aktor Bill Murray.

Phil, tokoh yang diperankan aktor Bill Murray dalam film produksi 1993 berjudul "Groundhog
 Day" harus berulang kali mengalami hari yang sama dalam rumah ini. Bagi Phil, rumah bergaya Royal Victorian Manor tersebut mungkin seperti mimpi buruk. Namun, hal yang berbeda bisa jadi dirasakan oleh para pecinta rumah tua. 
Rumah tersebut dibanderol dengan harga hampir satu juta dolar AS. Tepatnya, 985.000 dolar AS atau sekitar Rp 11,9 miliar. Keluarga muda yang ingin mulai membangun kehidupannya sangat cocok dengan rumah tersebut.


Rumah ini dibangun pada 1894. Di dalamnya terdapat delapan kamar tidur dan sembilan kamar mandi. Selain itu, rumah ini juga memiliki beberapa teras cantik, dan pagar di sekelilingnya. Meski rumah ini tampak klasik, namun bebererapa perabotannya sudah modern dan mudah digunakan. Anda tertarik?
Sumber :www.dailymail.co.uk/kompas.com
Editor : Maulana Lee

Mempunyai tubuh ideal dan sehat adalah idaman setiap orang. Berat badan naik dan mengakibatkan kegemukan adalah telah menjadi ma

Mempunyai tubuh ideal dan sehat adalah idaman setiap orang. Berat badan naik dan mengakibatkan kegemukan adalah telah menjadi masalah yang dialami sebagian orang. Adanya lemak di beberapa bagian tubuh seperti perut, paha, dan lengan bisa membuat sebagian orang tidak percaya diri dalam hal berpenampilan. Tapi untuk mendapatkan tubuh ideal dan sehat tidak bisa dengan cara diet yang asal-asalan saja. Banyak juga diantaranya telah melakukan berbagai macam cara diet, tapi kebanyakan cara diet mereka salah dan hanya menyiksa tubuh mereka. Kali ini Termuat Blog akan berbagi Tips Diet sehat untuk kalian semua.

6 Tips Cara Diet Sehat Secara Cepat dan Alami

Tips Cara Diet Sehat Alami

Untuk memulai diet sehat juga tentunya membiasakan diri untuk dapat mengikuti gaya hidup sehat dan teratur. Selain itu juga faktor psikis misalnya stress dan banyak pikiran juga bisa menyebabkan kesehatan tubuh kita terganggu. Mulailah dengan menenangkan pikiran sejenak dan buang segala pikiran yang bisa membuat kita stres. Bagi anak muda "Mantan" contohnya, hehehee, jangan pikirin mantan dulu deh kalo bisa membuat kalian stress. Bersihkan segala sesuatu yang bisa membuat kalian stress.

Oke langsung saja saya paparkan Tips Cara Diet Sehat Secara Alami :

1. Kurangi asupan Karbohidrat berlebihan
Karbohidrat sebenarnya adalah salah satu zat yang telah dibutuhkan oleh tubuh kita. Tapi dengan mengkonsumsi Makanan yang mengandung Karbohidrat berlebihan maka akan dapat membuat lemak dalam tubuh kita menumpuk dan menyebabkan kegemukan. Makanan yang mengandung karbohidrat misalnya Nasi, Roti, Kentang, dll. Untuk itu kalian harus membatasi untuk mengkonsumsi makanan tersebut.

2. Makan dengan jumlah secukupnya
Seperti kata Rasulullah "Berhentilah makan sebelum kenyang", karena saat kita kekenyangan membuat lemak dalam tubuh kita menumpuk. Kurangi mengkonsumsi camilan yang kurang bermanfaat bagi tubuh kita.

3. Konsumsi Sayuran
Sayuran yang beragam mengandung banyak zat yang dibutuhkan tubuh kita. Tubuh kita memerlukan banyak zat yang terkandung dalam sayuran tersebut. Perbanyaklah makanan sayuran hijau yang mengandung macam-macam zat yang bermanfaat bagi tubuh kita.

4. Konsumsi Buah-Buahan
Buah-buahan dengan berbagai macam jenis dan warna juga mengandung beberapa zat yang dibutuhkan tubuh kita. Salah satunya vitamin. Maka konsumsilah buah-buahan untuk memaksimalkan Tips Diet Sehat ini.

5. Minumlah air Putih
Sudah saya jelaskan di beberapa artikel sebelumnya tentang Mengatasi Kulit Kering Kusam, Menghilangkan Jerawat Secara Alami, dan Mengecilkan Perut Buncit bahwa air putih ini mempunyai manfaat yang banyak sekali. Air putih bisa menetralisir racun dan membuang racun dalam tubuh kita. Maka perbanyaklah minum air putih setiap hari.

6. Olahraga Secara Teratur
Olahraga sering dilupakan oleh kebanyakan orang, karena alasan kesibukan sehari-hari mereka tidak menyempatkan diri untuk berolah-raga. Hanya dengan lari-lari kecil setiap pagi juga bisa bermanfaat bagi tubuh anda. Cukup luangkan sekitar 10-15 menit setiap pagi untuk berolahraga.

Oke kiranya cukup sekian 6 Tips Cara Diet Sehat Secara Cepat dan Alami yang bisa dimuat di Termuat Blog. Semoga bermanfaat bagi kalian semuanya.

saco-indonesia.com, Gempa yang disertai petir yang telah mengakibatkan dentuman di sekitar lereng Gunung Merbabu tepatnya di Des

saco-indonesia.com, Gempa yang disertai petir yang telah mengakibatkan dentuman di sekitar lereng Gunung Merbabu tepatnya di Desa Sumogawe, Kecamatan Getasan, Kabupaten Semarang, Jawa Tengah Senin (17/2) kemarin pagi sempat mengagetkan warga setempat. Tetapi, Badan Penanggulangan Bencana Daerah (BPBD) Jawa Tengah telah memastikan hal itu bukan karena aktivitas Gunung Merbabu.

"Kami juga sudah melakukan koordinasi setelah mendengar informasi tersebut. Saya langsung hubungi Mas Bandriyo (Kepala BPPTK Yogyakarta) dari pos pemantauan Merapi. Tapi Merapi Aman, Merbabu juga aman," kata Kepala BPBD Jawa Tengah, Sarwa Pramana, saat dikonfirmasi Senin (17/2).

Sarwa juga telah menjelaskan soal muncul dan terdengarnya suara dentuman yang menurutnya bukan berasal dari Gunung Merbabu. Tetapi, dentuman itu adalah suara lain yang kebetulan telah terjadi bersamaan adanya gempa lokal atau getaran.

"Dentuman itu belum dapat diketahui asalnya. Mungkin suara lain tapi bersamaan dengan getaran," ujar Sarwa.

Sebelumnya, gempa yang berkekuatan cukup besar disertai sambaran kilat telah terjadi di sekitar lereng Gunung Merbabu, tepatnya di Dusun Piji dan Krajan, Desa Sumogawe, Kecamatan Getasan, Kabupaten Semarang, Jawa Tengah, sekitar pukul 06.00 WIB. Akibat gempa itu, 17 rumah warga telah mengalami rusak sedang dan puluhan lainnya rusak ringan.

Rumah yang telah mengalami rusak sedang adalah milik Supanggih (50 tahun) warga RT 10 / RW 5, Dusun Piji, Desa Sumogawe, Suwarji (51 tahun) warga RT 01 / RW 02 Dusun Krajan, Desa Sumogawe, serta Sidik Sumarni (70 tahun) dan Wiwit(40 tahun) yang keduanya juga merupakan warga RT 05 / RW 02 Dusun Krajan.


Editor : Dian Sukmawati

Menyusui adalah kegiatan yang bermanfaat untuk sang bayi. Bayi usia di bawah 2 tahun, sangat membutuhkan ASI untuk perkembangannya. Namun menyusui ternyata tidak hanya bermanfaat untuk bayi, sang ibu pun juga bisa merasakan manfaatnya. Banyak sekali penelitian kesehatan yang membuktikan bahwa menyusui dapat mencegah wanita dari kanker payudara. Berikut ini beberapa tips kesehatan untuk ibu menyusui

Menyusui adalah kegiatan yang bermanfaat untuk sang bayi. Bayi usia di bawah 2 tahun, sangat membutuhkan ASI untuk perkembangannya. Namun menyusui ternyata tidak hanya bermanfaat untuk bayi, sang ibu pun juga bisa merasakan manfaatnya. Banyak sekali penelitian kesehatan yang membuktikan bahwa menyusui dapat mencegah wanita dari kanker payudara. Berikut ini beberapa tips kesehatan untuk ibu menyusui

1. Susui bayi kapanpun ia minta

Sebagian ibu banyak yang menjadwalkan pemberisan ASI. Sebaiknya hal ini dihindari karena kapasitas produksi ASI ibu bervariasi. Semakin kecil produksi, semakin sering dan lama bayi menyusui. Dan hanya bayi itu sendiri yanng tahu kapan ia harus menyusu.

2. Gunakan baju yang nyaman

Ibu-ibu sangat merasa nyaman jika saat menyusui menggunakan baju menyusui yang oke. Untuk itu gunakan baju longgar dan tidak ketat. Tentu saja pilih bahan yang membuat sang ibu nyaman.

Saat ini banyak breastfeeding wear yang hadir dengan berbagai macam model yang bisa anda pilih. Dengan menggunakan baju yang khusus untuk menyusui, tentu saja sang ibu akan lebih nyaman untuk memakainya karena memang didesain sesuai dengan kebutuhan dan kesehatan sang ibu.

3. Tips bagi ibu yang bekerja

Tentu saja bagi ibu yang menyusui sebisa mungkin harus mengurangi jam kerjanya. Namun jika memang harus bekerja, usahakan ketika bekerja di luar rumah semapatkanlah sebisa mungkin untuk menyusui bayi. Satu kali sebelum berangkat bekerja, lalu sore hari setelah anda bekerja dan sekali setelah anda makan malam. Namun seperti tips nomor 2, anda harus siap kapanpun bayi minta dan biasanya ini terjadi tengah malam.

4. Tips menyusui tengah malam

Jika anda kelelahan dan harus menyusui tengah malam, bisa dengan menyimpan ASi dalam botol agar dapat diberikan pada si bayi kapan saja. Namun jangan berikan ASI yang disimpan pada bayi melewati 2x24 jam.

Selain itu jika anda merasa kurang nyaman menyimpan ASI dalam botol, mau tidak mau anda harus menyusui si bayi tengah malam. Ini bisa diakali dengan menggunakan baju menyusui / nursing wear saat tidur. Jika menggunakan nursing wear, wanita bisa menyusui kapan dan dimana saja dengan nyaman.

Kartu tanda penduduk elektronik (e-KTP) dianjurkan untuk tidak difotokopi sebab di dalam kartu identitas kependudukan itu tertanam cip.

GRESIK, Saco-Indonesia.com — Kartu tanda penduduk elektronik (e-KTP) dianjurkan untuk tidak difotokopi sebab di dalam kartu identitas kependudukan itu tertanam cip.

Direktur Jenderal Kependudukan dan Pencatatan Sipil Kementerian Dalam Negeri Irman mengatakan, kerusakan cip yang tertanam di dalam e-KTP bisa saja terjadi karena proses fotokopi.

Ia menyarankan, kartu itu tak usah difotokopi melainkan setiap institusi pelayanan harus mempunyai card reader. "Hanya cukup memasukkan Nomor Induk Kependudukan (NIK), bisa sebagai kunci akses data," kata Irman, di Gresik. Jawa Timur, Rabu (1/5/2013).

NIK itu sifatnya personal dan tertera pada setiap keping e-KTP. "Jadi jangan khawatir ada data ganda karena pasti kelihatan. Sistem kami langsung menolak bila seseorang pernah melakukan perekaman data," tutur Irman.

Berdasarkan perekaman e-KTP selama ini, pihak Direktorat  Jenderal Kependudukan dan Pencatatan Sipil Kementerian Dalam Negeri telah membersihkan sekitar 7 juta NIK ganda dari 497 Kabupaten/kota seluruh Indonesia. Irman juga mengimbau agar tim e-KTP semua kabupaten/kota segera melakukan perekaman, terutama para kaum urban.

Irman menegaskan, mulai 1 Januari 2014, KTP lama tidak berlaku lagi. Proses perekaman sudah harus tuntas paling lambat Juli 2013. Sampai Oktober akan tercetak semua hasilnya. Sampai Desember 2013 semua keping e-KTP sudah didistribusikan ke setiap wajib KTP se-Indonesia.

Irman menyatakan, fungsi e-KTP banyak sekali, termasuk untuk pelayanan di kepolisian dan perbankan. "Saat ini banyak institusi yang sudah mengajukan untuk mengintegrasikan data e-KTP," ujarnya.

 
Editor :Maulana Lee
Sumber:KOMPAS.com

The 2015 Met Gala has only officially begun, but there's a clear leader in the race for best couple, no small feat at an event that threatens to sap Hollywood of every celebrity it has for the duration of an East Coast evening.

That would be Marc Jacobs and his surprise guest (who, by some miracle, remained under wraps until their red carpet debut), Cher.

“This has been a dream of mine for a very, very long time,” Mr. Jacobs said.

It is Cher's first appearance at the Met Gala since 1997, when she arrived on the arm of Donatella Versace.

– MATTHEW SCHNEIER

Hockey is not exactly known as a city game, but played on roller skates, it once held sway as the sport of choice in many New York neighborhoods.

“City kids had no rinks, no ice, but they would do anything to play hockey,” said Edward Moffett, former director of the Long Island City Y.M.C.A. Roller Hockey League, in Queens, whose games were played in city playgrounds going back to the 1940s.

From the 1960s through the 1980s, the league had more than 60 teams, he said. Players included the Mullen brothers of Hell’s Kitchen and Dan Dorion of Astoria, Queens, who would later play on ice for the National Hockey League.

One street legend from the heyday of New York roller hockey was Craig Allen, who lived in the Woodside Houses projects and became one of the city’s hardest hitters and top scorers.

“Craig was a warrior, one of the best roller hockey players in the city in the ’70s,” said Dave Garmendia, 60, a retired New York police officer who grew up playing with Mr. Allen. “His teammates loved him and his opponents feared him.”

Young Craig took up hockey on the streets of Queens in the 1960s, playing pickup games between sewer covers, wearing steel-wheeled skates clamped onto school shoes and using a roll of electrical tape as the puck.

His skill and ferocity drew attention, Mr. Garmendia said, but so did his skin color. He was black, in a sport made up almost entirely by white players.

“Roller hockey was a white kid’s game, plain and simple, but Craig broke the color barrier,” Mr. Garmendia said. “We used to say Craig did more for race relations than the N.A.A.C.P.”

Mr. Allen went on to coach and referee roller hockey in New York before moving several years ago to South Carolina. But he continued to organize an annual alumni game at Dutch Kills Playground in Long Island City, the same site that held the local championship games.

The reunion this year was on Saturday, but Mr. Allen never made it. On April 26, just before boarding the bus to New York, he died of an asthma attack at age 61.

Word of his death spread rapidly among hundreds of his old hockey colleagues who resolved to continue with the event, now renamed the Craig Allen Memorial Roller Hockey Reunion.

The turnout on Saturday was the largest ever, with players pulling on their old equipment, choosing sides and taking once again to the rink of cracked blacktop with faded lines and circles. They wore no helmets, although one player wore a fedora.

Another, Vinnie Juliano, 77, of Long Island City, wore his hearing aids, along with his 50-year-old taped-up quads, or four-wheeled skates with a leather boot. Many players here never converted to in-line skates, and neither did Mr. Allen, whose photograph appeared on a poster hanging behind the players’ bench.

“I’m seeing people walking by wondering why all these rusty, grizzly old guys are here playing hockey,” one player, Tommy Dominguez, said. “We’re here for Craig, and let me tell you, these old guys still play hard.”

Everyone seemed to have a Craig Allen story, from his earliest teams at Public School 151 to the Bryant Rangers, the Woodside Wings, the Woodside Blues and more.

Mr. Allen, who became a yellow-cab driver, was always recruiting new talent. He gained the nickname Cabby for his habit of stopping at playgrounds all over the city to scout players.

Teams were organized around neighborhoods and churches, and often sponsored by local bars. Mr. Allen, for one, played for bars, including Garry Owen’s and on the Fiddler’s Green Jokers team in Inwood, Manhattan.

Play was tough and fights were frequent.

“We were basically street gangs on skates,” said Steve Rogg, 56, a mail clerk who grew up in Jackson Heights, Queens, and who on Saturday wore his Riedell Classic quads from 1972. “If another team caught up with you the night before a game, they tossed you a beating so you couldn’t play the next day.”

Mr. Garmendia said Mr. Allen’s skin color provoked many fights.

“When we’d go to some ignorant neighborhoods, a lot of players would use slurs,” Mr. Garmendia said, recalling a game in Ozone Park, Queens, where local fans parked motorcycles in a lineup next to the blacktop and taunted Mr. Allen. Mr. Garmendia said he checked a player into the motorcycles, “and the bikes went down like dominoes, which started a serious brawl.”

A group of fans at a game in Brooklyn once stuck a pole through the rink fence as Mr. Allen skated by and broke his jaw, Mr. Garmendia said, adding that carloads of reinforcements soon arrived to defend Mr. Allen.

And at another racially incited brawl, the police responded with six patrol cars and a helicopter.

Before play began on Saturday, the players gathered at center rink to honor Mr. Allen. Billy Barnwell, 59, of Woodside, recalled once how an all-white, all-star squad snubbed Mr. Allen by playing him third string. He scored seven goals in the first game and made first string immediately.

“He’d always hear racial stuff before the game, and I’d ask him, ‘How do you put up with that?’” Mr. Barnwell recalled. “Craig would say, ‘We’ll take care of it,’ and by the end of the game, he’d win guys over. They’d say, ‘This guy’s good.’”

Judge Patterson helped to protect the rights of Attica inmates after the prison riot in 1971 and later served on the Federal District Court in Manhattan.

Mr. King sang for the Drifters and found success as a solo performer with hits like “Spanish Harlem.”

Ms. von Furstenberg made her debut in the movies and on the Broadway stage in the early 1950s as a teenager and later reinvented herself as a television actress, writer and philanthropist.

A 214-pound Queens housewife struggled with a lifelong addiction to food until she shed 72 pounds and became the public face of the worldwide weight-control empire Weight Watchers.

The career criminals in genre novels don’t have money problems. If they need some, they just go out and steal it. But such financial transactions can backfire, which is what happened back in 2004 when the Texas gang in Michael

As he reflected on the festering wounds deepened by race and grievance that have been on painful display in America’s cities lately, President Obama on Monday found himself thinking about a young man he had just met named Malachi.

A few minutes before, in a closed-door round-table discussion at Lehman College in the Bronx, Mr. Obama had asked a group of black and Hispanic students from disadvantaged backgrounds what could be done to help them reach their goals. Several talked about counseling and guidance programs.

“Malachi, he just talked about — we should talk about love,” Mr. Obama told a crowd afterward, drifting away from his prepared remarks. “Because Malachi and I shared the fact that our dad wasn’t around and that sometimes we wondered why he wasn’t around and what had happened. But really, that’s what this comes down to is: Do we love these kids?”

Many presidents have governed during times of racial tension, but Mr. Obama is the first to see in the mirror a face that looks like those on the other side of history’s ledger. While his first term was consumed with the economy, war and health care, his second keeps coming back to the societal divide that was not bridged by his election. A president who eschewed focusing on race now seems to have found his voice again as he thinks about how to use his remaining time in office and beyond.

Continue reading the main story Video
Play Video|1:17

Obama Speaks of a ‘Sense of Unfairness’

Obama Speaks of a ‘Sense of Unfairness’

At an event announcing the creation of a nonprofit focusing on young minority men, President Obama talked about the underlying reasons for recent protests in Baltimore and other cities.

By Associated Press on Publish Date May 4, 2015. Photo by Stephen Crowley/The New York Times.

In the aftermath of racially charged unrest in places like Baltimore, Ferguson, Mo., and New York, Mr. Obama came to the Bronx on Monday for the announcement of a new nonprofit organization that is being spun off from his White House initiative called My Brother’s Keeper. Staked by more than $80 million in commitments from corporations and other donors, the new group, My Brother’s Keeper Alliance, will in effect provide the nucleus for Mr. Obama’s post-presidency, which will begin in January 2017.

“This will remain a mission for me and for Michelle not just for the rest of my presidency but for the rest of my life,” Mr. Obama said. “And the reason is simple,” he added. Referring to some of the youths he had just met, he said: “We see ourselves in these young men. I grew up without a dad. I grew up lost sometimes and adrift, not having a sense of a clear path. The only difference between me and a lot of other young men in this neighborhood and all across the country is that I grew up in an environment that was a little more forgiving.”

Advertisement

Organizers said the new alliance already had financial pledges from companies like American Express, Deloitte, Discovery Communications and News Corporation. The money will be used to help companies address obstacles facing young black and Hispanic men, provide grants to programs for disadvantaged youths, and help communities aid their populations.

Joe Echevarria, a former chief executive of Deloitte, the accounting and consulting firm, will lead the alliance, and among those on its leadership team or advisory group are executives at PepsiCo, News Corporation, Sprint, BET and Prudential Group Insurance; former Secretary of State Colin L. Powell; Senator Cory Booker, Democrat of New Jersey; former Attorney General Eric H. Holder Jr.; the music star John Legend; the retired athletes Alonzo Mourning, Jerome Bettis and Shaquille O’Neal; and the mayors of Indianapolis, Sacramento and Philadelphia.

The alliance, while nominally independent of the White House, may face some of the same questions confronting former Secretary of State Hillary Rodham Clinton as she begins another presidential campaign. Some of those donating to the alliance may have interests in government action, and skeptics may wonder whether they are trying to curry favor with the president by contributing.

“The Obama administration will have no role in deciding how donations are screened and what criteria they’ll set at the alliance for donor policies, because it’s an entirely separate entity,” Josh Earnest, the White House press secretary, told reporters on Air Force One en route to New York. But he added, “I’m confident that the members of the board are well aware of the president’s commitment to transparency.”

The alliance was in the works before the disturbances last week after the death of Freddie Gray, the black man who suffered fatal injuries while in police custody in Baltimore, but it reflected the evolution of Mr. Obama’s presidency. For him, in a way, it is coming back to issues that animated him as a young community organizer and politician. It was his own struggle with race and identity, captured in his youthful memoir, “Dreams From My Father,” that stood him apart from other presidential aspirants.

But that was a side of him that he kept largely to himself through the first years of his presidency while he focused on other priorities like turning the economy around, expanding government-subsidized health care and avoiding electoral land mines en route to re-election.

After securing a second term, Mr. Obama appeared more emboldened. Just a month after his 2013 inauguration, he talked passionately about opportunity and race with a group of teenage boys in Chicago, a moment aides point to as perhaps the first time he had spoken about these issues in such a personal, powerful way as president. A few months later, he publicly lamented the death of Trayvon Martin, a black Florida teenager, saying that “could have been me 35 years ago.”

Photo
 
President Obama on Monday with Darinel Montero, a student at Bronx International High School who introduced him before remarks at Lehman College in the Bronx. Credit Stephen Crowley/The New York Times

That case, along with public ruptures of anger over police shootings in Ferguson and elsewhere, have pushed the issue of race and law enforcement onto the public agenda. Aides said they imagined that with his presidency in its final stages, Mr. Obama might be thinking more about what comes next and causes he can advance as a private citizen.

That is not to say that his public discussion of these issues has been universally welcomed. Some conservatives said he had made matters worse by seeming in their view to blame police officers in some of the disputed cases.

“President Obama, when he was elected, could have been a unifying leader,” Senator Ted Cruz of Texas, a Republican candidate for president, said at a forum last week. “He has made decisions that I think have inflamed racial tensions.”

On the other side of the ideological spectrum, some liberal African-American activists have complained that Mr. Obama has not done enough to help downtrodden communities. While he is speaking out more, these critics argue, he has hardly used the power of the presidency to make the sort of radical change they say is necessary.

The line Mr. Obama has tried to straddle has been a serrated one. He condemns police brutality as he defends most officers as honorable. He condemns “criminals and thugs” who looted in Baltimore while expressing empathy with those trapped in a cycle of poverty and hopelessness.

In the Bronx on Monday, Mr. Obama bemoaned the death of Brian Moore, a plainclothes New York police officer who had died earlier in the day after being shot in the head Saturday on a Queens street. Most police officers are “good and honest and fair and care deeply about their communities,” even as they put their lives on the line, Mr. Obama said.

“Which is why in addressing the issues in Baltimore or Ferguson or New York, the point I made was that if we’re just looking at policing, we’re looking at it too narrowly,” he added. “If we ask the police to simply contain and control problems that we ourselves have been unwilling to invest and solve, that’s not fair to the communities, it’s not fair to the police.”

Moreover, if society writes off some people, he said, “that’s not the kind of country I want to live in; that’s not what America is about.”

His message to young men like Malachi Hernandez, who attends Boston Latin Academy in Massachusetts, is not to give up.

“I want you to know you matter,” he said. “You matter to us.”

Even as a high school student, Dave Goldberg was urging female classmates to speak up. As a young dot-com executive, he had one girlfriend after another, but fell hard for a driven friend named Sheryl Sandberg, pining after her for years. After they wed, Mr. Goldberg pushed her to negotiate hard for high compensation and arranged his schedule so that he could be home with their children when she was traveling for work.

Mr. Goldberg, who died unexpectedly on Friday, was a genial, 47-year-old Silicon Valley entrepreneur who built his latest company, SurveyMonkey, from a modest enterprise to one recently valued by investors at $2 billion. But he was also perhaps the signature male feminist of his era: the first major chief executive in memory to spur his wife to become as successful in business as he was, and an essential figure in “Lean In,” Ms. Sandberg’s blockbuster guide to female achievement.

Over the weekend, even strangers were shocked at his death, both because of his relatively young age and because they knew of him as the living, breathing, car-pooling center of a new philosophy of two-career marriage.

“They were very much the role models for what this next generation wants to grapple with,” said Debora L. Spar, the president of Barnard College. In a 2011 commencement speech there, Ms. Sandberg told the graduates that whom they married would be their most important career decision.

In the play “The Heidi Chronicles,” revived on Broadway this spring, a male character who is the founder of a media company says that “I don’t want to come home to an A-plus,” explaining that his ambitions require him to marry an unthreatening helpmeet. Mr. Goldberg grew up to hold the opposite view, starting with his upbringing in progressive Minneapolis circles where “there was woman power in every aspect of our lives,” Jeffrey Dachis, a childhood friend, said in an interview.

The Goldberg parents read “The Feminine Mystique” together — in fact, Mr. Goldberg’s father introduced it to his wife, according to Ms. Sandberg’s book. In 1976, Paula Goldberg helped found a nonprofit to aid children with disabilities. Her husband, Mel, a law professor who taught at night, made the family breakfast at home.

Later, when Dave Goldberg was in high school and his prom date, Jill Chessen, stayed silent in a politics class, he chastised her afterward. He said, “You need to speak up,” Ms. Chessen recalled in an interview. “They need to hear your voice.”

Years later, when Karin Gilford, an early employee at Launch Media, Mr. Goldberg’s digital music company, became a mother, he knew exactly what to do. He kept giving her challenging assignments, she recalled, but also let her work from home one day a week. After Yahoo acquired Launch, Mr. Goldberg became known for distributing roses to all the women in the office on Valentine’s Day.

Ms. Sandberg, who often describes herself as bossy-in-a-good-way, enchanted him when they became friendly in the mid-1990s. He “was smitten with her,” Ms. Chessen remembered. Ms. Sandberg was dating someone else, but Mr. Goldberg still hung around, even helping her and her then-boyfriend move, recalled Bob Roback, a friend and co-founder of Launch. When they finally married in 2004, friends remember thinking how similar the two were, and that the qualities that might have made Ms. Sandberg intimidating to some men drew Mr. Goldberg to her even more.

Over the next decade, Mr. Goldberg and Ms. Sandberg pioneered new ways of capturing information online, had a son and then a daughter, became immensely wealthy, and hashed out their who-does-what-in-this-marriage issues. Mr. Goldberg’s commute from the Bay Area to Los Angeles became a strain, so he relocated, later joking that he “lost the coin flip” of where they would live. He paid the bills, she planned the birthday parties, and both often left their offices at 5:30 so they could eat dinner with their children before resuming work afterward.

Friends in Silicon Valley say they were careful to conduct their careers separately, politely refusing when outsiders would ask one about the other’s work: Ms. Sandberg’s role building Facebook into an information and advertising powerhouse, and Mr. Goldberg at SurveyMonkey, which made polling faster and cheaper. But privately, their work was intertwined. He often began statements to his team with the phrase “Well, Sheryl said” sharing her business advice. He counseled her, too, starting with her salary negotiations with Mark Zuckerberg.

“I wanted Mark to really feel he stretched to get Sheryl, because she was worth it,” Mr. Goldberg explained in a 2013 “60 Minutes” interview, his Minnesota accent and his smile intact as he offered a rare peek of the intersection of marriage and money at the top of corporate life.

 

 

While his wife grew increasingly outspoken about women’s advancement, Mr. Goldberg quietly advised the men in the office on family and partnership matters, an associate said. Six out of 16 members of SurveyMonkey’s management team are female, an almost unheard-of ratio among Silicon Valley “unicorns,” or companies valued at over $1 billion.

When Mellody Hobson, a friend and finance executive, wrote a chapter of “Lean In” about women of color for the college edition of the book, Mr. Goldberg gave her feedback on the draft, a clue to his deep involvement. He joked with Ms. Hobson that she was too long-winded, like Ms. Sandberg, but aside from that, he said he loved the chapter, she said in an interview.

By then, Mr. Goldberg was a figure of fascination who inspired a “where can I get one of those?” reaction among many of the women who had read the best seller “Lean In.” Some lamented that Ms. Sandberg’s advice hinged too much on marrying a Dave Goldberg, who was humble enough to plan around his wife, attentive enough to worry about which shoes his young daughter would wear, and rich enough to help pay for the help that made the family’s balancing act manageable.

Now that he is gone, and Ms. Sandberg goes from being half of a celebrated partnership to perhaps the business world’s most prominent single mother, the pages of “Lean In” carry a new sting of loss.

“We are never at 50-50 at any given moment — perfect equality is hard to define or sustain — but we allow the pendulum to swing back and forth between us,” she wrote in 2013, adding that they were looking forward to raising teenagers together.

“Fortunately, I have Dave to figure it out with me,” she wrote.